Sam & Julia; Het Muizenhuis doeboek

Het Muizenhuis + een heleboel leuke speur-, knutsel- en bakopdrachten = perfect! img_0128

Wat mij betreft dan in elk geval ;-). En wie de voorzijde van dit prachtig vormgegeven doeboek ziet zal het vast en zeker met me eens zijn: dit boek moet je gewoon hebben! Enkele kreten die op het omslag te vinden zijn:

‘Met originele Muizenhuis stickers!’, ‘Stampvol lastige puzzels’, ‘Maak je eigen Sam trekpop’.

Ik weet niet hoe het met jullie kinderen zit, maar die van mij zijn sowieso verzot op stickers, doolhoven en alles wat maar met knutselen te maken heeft. Met dit boek zijn we dus gegarandeerd een hele tijd zoet!

Nu was ik dus overduidelijk al bij voorbaat enthousiast, maar bij het openslaan van het boek werd ik zo mogelijk nog blijer. De vormgeving met de typische Muizenhuis kleuren (oudroze en lichtblauw) en het sterretjespatroon dat op veel pagina’s is aangebracht is echt fantastisch. Hier is duidelijk veel zorg en aandacht aan besteed! Ondanks de enorme veelzijdigheid oogt het boek heel rustig en overzichtelijk. Heel belangrijk voor jonge kinderen anders wordt het uitvoeren van de opdrachten wel een érg grote uitdaging.

Op pagina twee is ruimte om het boek te personaliseren en daarna kan de pret beginnen! Een paar van mijn persoonlijke favorieten op een rijtje:

Allereerst het geniale interview met opa Zeeman. Geweldig hoe ieder personage in het Muizenhuis en echt eigen karakter heeft meegekregen en zijn eigen verhaal te vertellen heeft. Daarnaast is er natuurlijk de schitterende trekpop, is er een recept voor hartige muffins die je ook nog eens prachtig kunt versieren met mooie prikkers én eindigt het boek met een prachtige verrassing: vier schitterende Muizenhuis postkaarten! Die gaan we dus mooi niet versturen! 😛 Die krijgen een heel mooi plaatsje in een lijstje in een van de kinderkamers.

Het mag duidelijk zijn; met Het Muizenhuis doeboek kan je kind zijn creativiteit op alle mogelijke manieren uiten. Knippen, kleuren, bakken, tekenen, lezen: aan alles is gedacht. Erg handig met de kerstvakantie voor de deur. Geef ze dit boek en ze zijn een hele tijd zoet (en mama kan gewoon net zo hard meedoen want als we eerlijk zijn vinden ook grote meisjes Het Muizenhuis té leuk!).

Veel lees- en knutselplezier!

Ook aan de knutsel? Bestellen kan in de Muizenhuis webshop.