G. Spee & K.L. van der Meij; Dierendorpje in rep en roer

Auteurs: Gitte Spee & Kim-Lian van der Meij   dierendorpje

Illustraties: Gitte Spee

ISBN: 9 789020 682458

Leeftijd: Vanaf ca. 3 jaar

Thema: dieren

In dit tweede deel over het Dierendorpje beleven de inwoners weer allerlei avonturen die perfect aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen: Olifant en Nijlpaard spelen in de modder, Molletje en de hondjes rijden mee in de bakfiets en Zebra krijgt plotseling vreemde vlekken. Ieder hoofdstuk is in eenvoudige taal op rijm geschreven en wordt op de cd lieflijk gezongen door Kim-Lian. De verhaaltjes worden aangevuld door de kleurrijke gedetailleerde illustraties van Gitte Spee. Een compleet pakket dus voor heel veel lees- en luisterplezier!

Het recensie exemplaar van dit boek lag volkomen onverwacht in de brievenbus en ik moet zeggen, dat was een zeer aangename verrassing! Alleen het al omslag ziet er door de aandoenlijke, grappige illustraties en de hoeveelheid vrolijke kleuren ontzettend aantrekkelijk uit. Wanneer je het boek open slaat kom je alleen maar meer van deze vrolijkheid tegen. Al aan de binnenkant van het omslag kan het avontuur beginnen; alle inwoners van Dierendorpje zijn hier  te zien, wat een feest voor uw kind! Erg leerzaam voor de jongsten die nog niet alle benamingen voor dieren kennen, maar ook voor wie ze al wel feilloos kan benoemen is het een feest om rustig de pagina’s te bekijken en te ontdekken wat er zich allemaal afspeelt.

Als de nieuwsgierigheid van uw kind eenmaal geprikkeld is kan snel worden doorgebladerd naar het eerste verhaal, over Kleine Big die liever schoon blijft. Omdat de verhaaltjes mooi kort zijn (twee tot vier pagina’s, tekst met illustraties) is het voor kinderen eenvoudig hun aandacht erbij te houden. Wie snel afgeleid is heeft wellicht aan één verhaaltje genoeg en voor andere kinderen kan gewoon gezellig verder worden gelezen.

Een geweldige aanvulling bij het boek is natuurlijk de cd! Toen wij het pakketje eenmaal hadden uitgepakt heb ik deze meteen aangezet en stonden de kids hier volop te swingen. 🙂 Dankzij de eenvoudige teksten zijn de liedjes vrij makkelijk te onthouden en kunnen al snel worden meegezongen. Bij mij blijven ze in elk geval goed hangen! 😉

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik nog niet bekend was met Dierendorpje, maar ik ben blij dat ik er kennis mee heb kunnen maken. Gitte Spee en Kim-Lian van der Meij begrijpen duidelijk wat kinderen aanspreekt en hoe zij hen kunnen boeien. Vrolijke rijmpjes & gezellige muziek: een gouden combinatie voor ieder kind!

Bekijk het boek op de site van de uitgever of bestel het direct bij bol.com.

Voor meer informatie en het laatste nieuws over Dierendorpje, neem een kijkje op de website.