M. Maas; Bobbi en de baby

Tekst & illustraties: Monica Maas 20151031_160334

ISBN: 9789020684230

Leeftijd: vanaf ca. 2,5 jaar

Thema: baby, broertje / zusje

Bobbi is grote broer! Wat gezellig is dat, zo’n lief klein baby’tje in huis. Bobbi mag mama overal bij helpen en samen spetteren in het bad is een feest! Maar baby’s kunnen ook weleens lastig zijn. Gelukkig lost mama het op: “Ik weet wat Bobbi. Jij mag in de box van mij…”

Ook dit Bobbi boekje is weer een lust voor het oog en een feest van herkenning! Samen spelen in bad, boodschappen doen met een speciaal plankje voor Bobbi aan de wandelwagen, knoeien met pap; werkelijk alle situaties die in dit boekje worden beschreven zijn ontzettend herkenbaar voor peuters en hun ouders en maken het lezen van dit boek een geweldige ervaring. De korte duidelijke tekst op rijm wordt zoals altijd weer prachtig weergegeven in de sfeervolle, gedetailleerde illustraties.

‘Bobbi en de baby’ biedt weer veel aanknopingspunten voor gesprekken en activiteiten met uw kind. Zelfs voor de allerkleinsten van (bijna) 2 jaar biedt het al mogelijkheden. Mijn knulletje van 20 maanden vindt het prachtig om de illustraties te bekijken en alles wat erop te zien is afzonderlijk te benoemen. ‘Olli, baby, boot, eendje…’; op iedere pagina zijn meer dan voldoende begrippen te vinden die gemakkelijk te herkennen en uit te spreken zijn. Een top-boek dus weer voor het uitbreiden van de woordenschat!

Monica Maas maakte ook nog een leuke kleurplaat bij het boekje. Een gezellige activiteit voor na het voorlezen en ook nog eens super voor de motoriek en het oefenen met de kleuren.

Ik vind het haast ongelooflijk hoe Monica Maas in hoog tempo steeds weer kleine meesterwerkjes weet af te leveren. Als geen ander weet zij zich in te leven in de wereld van jonge kinderen en begrijpt ze wat deze kinderen zo boeit in de wereld om hen heen. Pas nog konden we genieten van ‘Bobbi in de herfst’ en nu alweer ligt dit schitterende boek in de winkel. Wederom petje af! Ik weet heel zeker dat heel veel kinderen én volwassenen weer ontzettend van deze nieuwe aanwinst in de Bobbi collectie gaan genieten. Veel voorleesplezier gewenst!

Bekijk het boek hier op de site van de uitgever.

Vergeet ook niet de Facebook pagina van lieve Bobbi een dikke like te geven en blijf zo op de hoogte van het laatste nieuws en leuke winacties.